Minulla on lemmikkejä. Miksi en voi varata erillistä asennusajankohtaa?
Asennukset suoritetaan aina siinä järjestyksessä, missä työ on sujuvinta ja turvallisinta suorittaa. Kaikissa asennustöissä pyritään siihen, että asukkaille aiheutuvat mahdolliset käyttökatkokset saadaan mahdollisimman lyhyiksi. Urakoiden asennuksissa aikataulut ovat melko tiukkoja ja asennusjärjestyksen muuttaminen aiheuttaa tarpeettomia viivästyksiä sekä lisäkuluja taloyhtiölle.
Asentajamme ovat tottuneita työskentelemään haastavienkin lemmikkieläinten kanssa samoissa tiloissa ja huolehtivat luonnollisesti myös lemmikkien turvallisuudesta käyntinsä aikana. Mikäli huoneistossa on väliovi, se pidetään mahdollisuuksien mukaan aina suljettuna. Jos kuitenkin pidät ehdottoman tärkeänä että olet asennusajankohtana paikalla tai lemmikin kanssa toisaalla, halutessasi voimme kirjata huoneistoosi asennuskiellon. Tällöin huoneistoosi kohdistuvat tuotteet asennetaan vasta pääurakan jälkeen lisätyönä. Mahdollinen ylimääräinen asennusaika veloitetaan asennuskieltoa pyytäneeltä asukkaalta.
Erityisesti ovipuhelinurakoissa huomioitavaa:
Ovipuhelinten asennusjärjestys on aina riippuvainen järjestelmän väylien järjestyksestä. Uusia laitteita ei voida asentaa vapaassa järjestyksessä, sillä samaan väylään liitettävät laitteet ovat riippuvaisia toisistaan - eli jos yhdestä asunnosta puuttuu joko uuden tai vanhan järjestelmän laite, koko väylä (yleensä 4-8 asuntoa) on "pimeänä" siihen asti, että kaikki väylän laitteet on asennettu.
Asentajat pyrkivät pitämään katkokset kaikissa väylissä mahdollisimman lyhytkestoisina. Näin vältetään esimerkiksi tilanteet, joissa kotipalvelun piirissä oleva asukas joutuisi olemaan pitkäaikaisesti ilman ovipuhelintaan joka näissä tilanteissa yleensä on poikkeuksellisen tärkeä apuväline. Asennuskiellon pyytäneisiin huoneistoihin laite asennetaan vasta pääurakan jälkeen lisätyönä, josta aiheutuu tällöin myös naapuriasuntojen laitteiden käyttöönoton viivästys.
|