TALOYHTIÖIDEN URAKAT ASUKKAILLE - USEIN KYSYTTYÄ

Usein kysytyt kysymykset taloyhtiöurakoissa

 

 

 

 

Koska ja miten saan laskun tilaamistani lisäavaimista ja -tuotteista?


Tuotteet laskutetaan asennusten jälkeen. Mikäli olet antanut tilauksen yhteydessä sähköpostiosoitteesi, saat laskun sähköpostitse.

Paperilaskuista veloitamme 6,20€, sähköpostilasku on veloitukseton.

 

 

 

Tuleeko minun olla asennusajankohtana paikalla?


Asennustyöt eivät edellytä asukkaan läsnäoloa. Jos asukas ei ole paikalla, huoneiston ovi avataan yleisavaimella. Huolehdithan kotoa poistuessasi kuitenkin, että mahdollinen varmuuslukkosi on auki-asennossa, mikäli siihen ei sovi taloyhtiön yleisavain.

 

Halutessasi voit myös toimittaa varmuuslukkosi avaimen Ajan Lukon myymälään. Tällöin asentajamme huolehtii varmuuslukon lukitsemisen asennustyön valmistuttua, mikäli olet itse esimerkiksi matkoilla.

 

 

 

Mihin kellonaikaan asennuksia tehdään?


Asentajamme työskentelevät kohteella pääsääntöisesti klo 8-16 välillä.

 

 

 

Minulla on lemmikkejä. Miksi en voi varata erillistä asennusajankohtaa?


Asennukset suoritetaan aina siinä järjestyksessä, missä työ on sujuvinta ja turvallisinta suorittaa. Kaikissa asennustöissä pyritään siihen, että asukkaille aiheutuvat mahdolliset käyttökatkokset saadaan mahdollisimman lyhyiksi. Urakoiden asennuksissa aikataulut ovat melko tiukkoja ja asennusjärjestyksen muuttaminen aiheuttaa tarpeettomia viivästyksiä sekä lisäkuluja taloyhtiölle.

 

Asentajamme ovat tottuneita työskentelemään haastavienkin lemmikkieläinten kanssa samoissa tiloissa ja huolehtivat luonnollisesti myös lemmikkien turvallisuudesta käyntinsä aikana. Mikäli huoneistossa on väliovi, se pidetään mahdollisuuksien mukaan aina suljettuna. Jos kuitenkin pidät ehdottoman tärkeänä että olet asennusajankohtana paikalla tai lemmikin kanssa toisaalla, halutessasi voimme kirjata huoneistoosi asennuskiellon. Tällöin huoneistoosi kohdistuvat tuotteet asennetaan vasta pääurakan jälkeen lisätyönä. Mahdollinen ylimääräinen asennusaika veloitetaan asennuskieltoa pyytäneeltä asukkaalta.


Erityisesti ovipuhelinurakoissa huomioitavaa: Ovipuhelinten asennusjärjestys on aina riippuvainen järjestelmän väylien järjestyksestä. Uusia laitteita ei voida asentaa vapaassa järjestyksessä, sillä samaan väylään liitettävät laitteet ovat riippuvaisia toisistaan - eli jos yhdestä asunnosta puuttuu joko uuden tai vanhan järjestelmän laite, koko väylä (yleensä 4-8 asuntoa) on "pimeänä" siihen asti, että kaikki väylän laitteet on asennettu.

 

Asentajat pyrkivät pitämään katkokset kaikissa väylissä mahdollisimman lyhytkestoisina. Näin vältetään esimerkiksi tilanteet, joissa kotipalvelun piirissä oleva asukas joutuisi olemaan pitkäaikaisesti ilman ovipuhelintaan joka näissä tilanteissa yleensä on poikkeuksellisen tärkeä apuväline. Asennuskiellon pyytäneisiin huoneistoihin laite asennetaan vasta pääurakan jälkeen lisätyönä, josta aiheutuu tällöin myös naapuriasuntojen laitteiden käyttöönoton viivästys.

 

 

 

Urakan piti alkaa aamulla, miksi asentajaa ei näy?


Osa urakka-ajasta on ohjelmointia ja asennettavien tuotteiden valmistelua. Tällöin asentaja saattaa työskennellä muualla kuin taloyhtiön tiloissa.

 

 

 

Miten tilaan lisäavaimia lukitusurakan jälkeen?


Ota yhteys isännöitsijääsi. Saat avaimet muutaman arkipäivän sisällä siitä, kun isännöitsijä on vahvistanut avaintilauksesi lukkoliikkeelle.

Saapumisilmoitus avaimista tulee tekstiviestillä, kun avaimet ovat noudettavissa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lukkoseppä 24h ja lukkoliike palvelut Tampereen seudulla

Kangasala, Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Vesilahti, Hämeenkyrö, Orivesi, Pälkäne, Ylöjärvi Sastamala, Valkeakoski, Kyröskoski, Akaa, Toijala, Viiala, Sahalahti

Sulje sivuvalikko